A. Γενικές Πληροφορίες του Μαθήματος «Αριθμητική Ανάλυση ΙΙ»

  1. Τίτλος και Εξάμηνο: «Αριθμητική Ανάλυση ΙΙ» — Προπτυχιακό Μάθημα 4ου Εξάμηνου (Εαρινό) για το Ακαδημαϊκό Έτος 2017–2018.

  2. Κατηγοριοποίηση του Μαθήματος: Σύμφωνα με τον Οδηγό Προπτυχιακών Σπουδών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2017–2018 για το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών το μάθημα θεωρείται:
    1. ΥΠΟΧΕΩΤΙΚΟ Μάθημα της κατεύθυνσης «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ & ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» καθώς και
    2. ΒΑΣΙΚΟ Μάθημα της κατεύθυνσης «ΓΕΝΙΚΗ».
  3. Διδακτικές και Πιστωτικές Μονάδες ECTS: Το μάθημα αντιστοιχεί σε 4 Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) και σε 6 Πιστωτικές Μονάδες (ΠΜ) ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System—ECTS).

  4. Υπεύθυνος του Μαθήματος: Μιχαήλ Ν. Βραχάτης,
    Ηλεκτρονική Διεύθυνση: vrahatis@math.upatras.gr,
    Γραφείο: B/M 241 [τηλ. 2610/99-7274]   &   Εργαστήριο: B/M 248 [τηλ. 2610/99-7248].

  5. Διδάσκων: Μιχαήλ Ν. Βραχάτης,
    Ηλεκτρονική Διεύθυνση: vrahatis@math.upatras.gr,
    Γραφείο: B/M 241 [τηλ. 2610/99-7274]   &   Εργαστήριο: B/M 248 [τηλ. 2610/99-7248].

  6. Επικουρικό Έργο: Σταμάτιος–Άγγελος Ν. Αλεξανδρόπουλος,
    Ηλεκτρονική Διεύθυνση: alekst@master.math.upatras.gr,
    Εργαστήριο: B/M 248 [τηλ. 2610/99-7248]

  7. Ημερομηνίες Έναρξης και Λήξης Μαθημάτων και Εξετάσεων: Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης των μαθημάτων του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του εκάστοτε τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, καθώς και οι ημερομηνίες των αντίστοιχων εξετάσεων αναφέρονται στο Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο το οποίο καθορίζεται από την Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Πατρών.

  8. Αίθουσες και Ώρες Διδασκαλίας: Οι αίθουσες διδασκαλίας καθώς και οι ώρες των παραδόσεων, των φροντιστηρίων και των εργαστηρίων του μαθήματος καθορίζονται από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Εαρινού Εξαμήνου 2017–2018 του Τμήματος. Οποιαδήποτε τροποποίηση που προτείνεται από τους διδασκόμενους φοιτητές και φοιτήτριες, για καλύτερη προσαρμογή στο πρόγραμμα αναφορικά με τα μαθήματα που επέλεξαν, ανακοινώνεται εγκαίρως στο δικτυακό κόμβο του Τμήματος Μαθηματικών my.math.upatras.gr με τον οποίο όλοι οι φοιτητές και φοιτήτριες έχουν πρόσβαση στις ανακοινώσεις θεμάτων που συσχετίζονται με το Τμήμα.

  9. Κωδικός του Μαθήματος: Ο κωδικός του μαθήματος είναι IC231 σύμφωνα με τον Οδηγό Προπτυχιακών Σπουδών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2017–2018 και 13Υ060 σύμφωνα με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων και Λοιπών Βοηθημάτων—«Εύδοξος» για το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών.

  10. Επιλογή Συγγραμμάτων: Σύμφωνα με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων και Λοιπών Βοηθημάτων—«Εύδοξος» για το Μάθημα [13Υ060]: «Αριθμητική Ανάλυση ΙΙ» (Εξάμηνο 4 — Εαρινό), η επιλογή συγγραμμάτων καθορίζεται από τον παρακάτω κατάλογο συγγραμμάτων:
    1. Βιβλίο [22768247]«Αριθμητική Ανάλυση: Υπερβατικές Εξισώσεις», Μιχαήλ Ν. Βραχάτης   (Λεπτομέρειες)
    2. Βιβλίο [12867995]«Αριθμητική Ανάλυση: Εισαγωγή», Μιχαήλ Ν. Βραχάτης   (Λεπτομέρειες)
    3. Βιβλίο [59366700]«Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση», Γεώργιος Δ. Ακρίβης, Βασίλειος Α. Δουγαλής   (Λεπτομέρειες)
    4. Βιβλίο [13611]«Αριθμητική Ανάλυση», Δημήτριος Α. Γεωργίου   (Λεπτομέρειες)
  11. Εκπαιδευτικό Υλικό: Επιπλέον του επιλεγέντος συγγράμματος, βοηθήματα, συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό καθώς και εναλλακτικό διδακτικό υλικό του μαθήματος μπορούν να βρεθούν στην Open eClass—Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Τμήματος Μαθηματικών ή/και στην Open eClass—Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών οι οποίες είναι δυναμικές και δίνουν την δυνατότητα στο χρήστη εκπαιδευτικό να καταχωρεί εκπαιδευτικό υλικό. Επιπλέον, στους ιστότοπους αυτούς μπορούν να βρεθούν πληροφορίες που αφορούν στο μάθημα όπως ανακοινώσεις, σύνδεσμοι, ασκήσεις, σημειώσεις και παρουσιάσεις, λογισμικό, κτλ. Επειδή η έρευνα και η συνεχής αναζήτηση αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά ενός επιστήμονα, ενθαρρύνουμε και παροτρύνουμε τον εκπαιδευόμενο να μάθει να αναζητεί και να ανακαλύπτει επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό της αρεσκείας του που θα τον βοηθήσει στην μελέτη του. Για παράδειγμα, αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί αναζητώντας εκπαιδευτικό υλικό σε Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες καθώς και σε ιστοσελίδες οι οποίες μπορούν να εντοπιστούν με διάφορες Μηχανές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας κατάλληλα ερωτήματα (queries), (π.χ. με την μηχανή αναζήτησης Google και ερωτήματα όπως α) αριθμητική ανάλυση αναζητούνται ιστοσελίδες που περιέχουν τις λέξεις «αριθμητική», «ανάλυση», β) "αριθμητική ανάλυση" αναζητούνται ιστοσελίδες που περιέχουν ακριβώς τη φράση «αριθμητική ανάλυση», γ) "αριθμητική ανάλυση" λογισμικό αναζητούνται ιστοσελίδες που περιέχουν ακριβώς τη φράση «αριθμητική ανάλυση» και τη λέξη «λογισμικό», δ) "αριθμητική ανάλυση"–σημειώσεις αναζητούνται ιστοσελίδες που περιέχουν ακριβώς τη φράση «αριθμητική ανάλυση» και αποκλείει τις ιστοσελίδες που ενώ περιέχουν τη φράση «αριθμητική ανάλυση» περιέχουν και τη λέξη «σημειώσεις», ε) "γραμμικά συστήματα" OR "μη–γραμμικά συστήματα" αναζητούνται ιστοσελίδες που περιέχουν ακριβώς τη φράση «γραμμικά συστήματα» ή τη φράση «μη–γραμμικά συστήματα» κτλ.). Επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να αντληθεί και από διάφορες Εγκυκλοπαίδειες Απευθείας Σύνδεσης, (online encyclopedias) προσβάσιμες στο διαδίκτυο (όπως για παράδειγμα τις Βικιπαίδεια, CodePedia, Encyclopedia of Mathematics, LivePedia, PlanetMath, Scholarpedia, Wikipedia κ.α.) ή ακόμη και από αντίστοιχους συνδέσμους όπως για παράδειγμα οι MathWorld, MERLOT, Open Textbook Catalog, Wikibooks. Επίσης εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή παρουσιάσεων με διαφάνειες μπορεί να αντληθεί από διάφορους συνδέσμους όπως για παράδειγμα από το σύνδεσμο SlideFinder καθώς και από βιντεοσκοπημένες διαλέξεις όπως για παράδειγμα από το σύνδεσμο LearnersTV. Τέλος υπάρχουν διάφοροι ιστότοποι στους οποίους υπάρχουν σύνδεσμοι Μαζικών Ανοικτών Απευθείας Σύνδεσης Μαθημάτων—Massive Open Online Courses (MOOC) (για μια πλήρη λίστα βλ. http://www.mooc-list.com/) στους οποίους παρέχονται δωρεάν διαδικτυακά πανεπιστημιακά μαθήματα από διάφορα κορυφαία πανεπιστήμια όπως για παράδειγμα ενδεικτικά αναφέρουμε τους ιστότοπους Academic Earth, Canvas Network, Coursera, edX, FutureLearn, iversity , Khan Academy, NovoEd, OpenLearning, Open2Study και Udacity. Επίσης αντίστοιχα μαθήματα μπορούν να βρεθούν σε διάφορους ιστότοπους όπως ενδεικτικά αναφέρουμε τους ιστότοπους Alison, FreeEdNet, Free IT Online Courses, Free Online Courses With Certificate, Google Developers Academy, Google Developers University Consortium, How-To Geek, Open Culture, OpenLearn, Open Online Courses, Open Yale Courses, Postgraduate Courses, Stanford Online και TopFreeClasses. Τα παρεχόμενα μαθήματα στους παραπάνω ιστότοπους παρέχονται σε διάφορες γλώσσες περιλαμβανόμενης και της Ελληνικής γλώσσας (για παράδειγμα βλ. Khan Academy Ελληνικά).

  12. Εξετάσεις του Μαθήματος: Οι εξετάσεις του μαθήματος διενεργούνται γραπτώς υπό μορφή κοινών θεμάτων, διαρκούν 3 ώρες, διεξάγονται χωρίς βιβλία ή άλλο εκπαιδευτικό υλικό και καθορίζονται από το εκάστοτε τρέχον Πρόγραμμα Εξεταστικής Περιόδου του Τμήματος. Κατ' εξαίρεση για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες με αδυναμία ή δυσχέρεια συμμετοχής στις γραπτές εξετάσεις διενεργούνται προφορικές εξετάσεις, μετά από απόφαση του Τμήματος, ύστερα από αίτημα του εξεταζόμενου φοιτητή(τριας). Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ανακοινώνεται στους διδασκόμενους φοιτητές και φοιτήτριες μετά το πέρας της τελευταίας παράδοσης του μαθήματος. Ο βαθμός του μαθήματος καθορίζεται από το βαθμό που θα λάβουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες στην γραπτή εξέταση τους. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του μαθήματος ανακοινώνονται από τον διδάσκοντα εντός είκοσι (20) ημερών από την εξέταση του μαθήματος, καταχωρούνται από τον διδάσκοντα ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου στη Γραμματεία του Τμήματος και κατατίθενται σε ενιαία έντυπη και υπογεγραμμένη από τον διδάσκοντα συγκεντρωτική κατάσταση για όλους τους εξετασθέντες φοιτητές και φοιτήτριες στη Γραμματεία του Τμήματος. Η ηλεκτρονική καταχώρηση αποδέχεται μόνο τους φοιτητές και φοιτήτριες που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις αναφορικά με το συγκεκριμένο μάθημα.